PL EN


Preferences help
enabled [disable] Abstract
Number of results
2016 | 51 | 89-96
Article title

The image of the region and its importance in stimulating the inflow of foreign direct investment

Content
Title variants
Languages of publication
EN
Abstracts
EN
The modern economic order forces the local government units (LGUs) enhancing the competitiveness in all areas and sections. In a situation of scarcity of domestic capital, an important element was the ability to attract foreign capital by local governments in the form of direct. No small expense of simplicity we can say that the expectations and the desire to adoption by governments of foreign direct investment (FDI) is mainly due to their large unmet needs [11]. However, foreign capital seeking the most favorable long-term growth opportunities, trying to get his own optimal location. Therefore, now it is of particular importance strategic planning, spatial units and the ability to create a positive image of the region. JST, which take action in this area can expect many benefits including promotion and raising external capital. The purpose of this article is to introduce the subject image of the region and its importance in stimulating FDI inflows to the region. Presented It also contains selected results of a survey conducted among local governments and foreign companies in the Kujawsko-Pomorskie.
Year
Volume
51
Pages
89-96
Physical description
Contributors
  • Nicolaus Copernicus University, Toruń, Poland
References
  • [1] R.K. Yadav, S. Mohania (2016), Impact of F.D.l. On Insurance sector in India - A case study of Life insurance services [in:] World Scientific News 47(2), 195.
  • [2] F.P. Seitel (2001), The Practice of Public Relations, New Jersey: Prentice Hall.
  • [3] M.E. Porter, What Is Strategy, Harvard Business Review 1996, no 11-12.
  • [4] H. Mruk, Marketing jako działalność wspierająca strategie rozwoju regionalnego, [in:] Problemy wdrażania strategii rozwoju województwa wielkopolskiego, (e.) E. Skawińska, PTE, Poznań 2002, p. 106.
  • [5] S. Kauf, Podstawy formułowania koncepcji marketingu dotyczących regionów miejskich, [w:] Ekologiczne aspekty gospodarki miejskiej i nowe instrumenty w zarządzaniu miastem, (e.) J. Słodczyk, UO, Opole 2000, p. 220-221.
  • [6] A. Szromnik, Marketingowa koncepcja stymulacji inwestycji zagranicznych w miastach
  • i regionach, Samorząd Terytorialny 1999, nr 1-2, p. 78.
  • [7] K. Andruszkiewicz, Promocja w strategii konkurencyjności oraz kształtowaniu wizerunku regionu, [in:] Międzynarodowe uwarunkowania konkurencyjności regionu, (e.) W. Kosiedowski, WTN, Włocławek 2004, p. 690-692.
  • [8] M. Czornik, Promocja miasta, AE, Katowice 2000, p. 81.
  • [9] T. Domański, Skuteczna promocja miasta i regionu podstawowym zadaniem marketingu terytorialnego, [in:] Marketing terytorialny, (e.) T. Markowski, PAN, Warszawa 2002, p. 138–139, 153-154.
  • [10] UNCTAD, Bezpośrednie inwestycje zagraniczne na świecie i w Polsce: tendencje, determinanty i wpływ na gospodarkę, ONZ, Warszawa 2002, s. 69.
  • [11] L. Czaplewski, W. Karaszewski, Znaczenie bezpośrednich inwestycji zagranicznych dla regionu przyjmującego, [w:] Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w województwie kujawsko-pomorskim, red. W. Karaszewski, TNOiK, Toruń 2012, s. 18.
Document Type
article
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.psjd-e5edc005-9c8b-41b8-ab46-c4de8c231478
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.