PL EN


Preferences help
enabled [disable] Abstract
Number of results
2012 | 15 | 1 | 19-20
Article title

HUMAN-BIOMONITORING (HBM) – LEARNING BY PLAYING

Content
Title variants
PL
BIOMONITORING U LUDZI (HBM) – UCZENIE SIĘ PRZEZ ZABAWĘ
Languages of publication
EN
Abstracts
EN
Kinderumwelt – an agency of the German pediatricians
concerned with environmental medicine – has
developed an e-learning module about human-biomonitoring.
It allows active learning because the user can
study interactively with the help of a model. The HBM
module is part of www.allum.de (the internet portal
„Allergy, Environment, Health”) and is available in German
and English. Since the module works mainly with
images, it is also accessible to users with incomplete
command of the English or German languages.
PL
„Kinderumwelt”– agencja założona przez pediatrów
niemieckich zajmująca się medycyną środowiskową – jest
autorem modułu internetowego HBM „e-learning”
nauczającego biomonitoringu u ludzi. Pozwala to na
interaktywne uczenie się przez użytkownika za pomocą
symulującego modelu. Moduł HBM jest częścią adresu
www.allum.de (portal Allergy, Environment, Health) i jest
dostępny w j. angielskim i niemieckim. Moduł działa
głównie za pomocą obrazków, co pozwala na jego użycie
osobom mniej biegłym w j. angielskim lub niemieckim.
Keywords
Publisher

Year
Volume
15
Issue
1
Pages
19-20
Physical description
Contributors
  • Kinderumwelt gGmbH, German Academy of Pediatrics (Deutsche Akademie für Kinder- und Jugendmedizin, DAKJ), Osnabrück, Germany, muehlend@uminfo.de
  • Kinderumwelt gGmbH, German Academy of Pediatrics (Deutsche Akademie für Kinder- und Jugendmedizin, DAKJ), Osnabrück, Germany
References
  • 1. Wikipedia. Biomonitoring. Retrieved August 17, 2011 from http://en.wikipedia.org/wiki/Biomonitoring. May 31, 2011
  • 2. Mühlendahl K.E. Otto M. & Linnemann J.: How to explain the importance of Human Biomonitoring. Medycyna Środowiskowa/Environmental Medicine 2011, 2 (14), 11–14.
  • 3. Kerres M.: Multimediale und telemediale Lernumgebungen. Konzeption und Entwicklung. München: Oldenbourg Wissenschaftsverlag. 2001.
  • 4. Rey G.D.: E-Learning. Theorien, Gestaltungsempfehlung und Forschung. Bern: HansHuber-Verlag. 2009.
  • 5. Niegemann H.M. & Hessel S.: Kompendium E-Learning. Berlin: Springerverlag. 2003.
Document Type
paper
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.psjd-c8c0ca8b-3e9b-4852-bb6a-5e5a8dcfada9
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.