PL EN


Preferences help
enabled [disable] Abstract
Number of results
2016 | 57 | 503-512
Article title

The role of remuneration in building employee engagement

Content
Title variants
Languages of publication
EN
Abstracts
EN
The aim of the herein paper is to present the issues concerning the significance of remuneration in building the employee engagement with a particular emphasis on the complex approach to rewarding the employees. The article presents an overview of the literature analysis within the aforementioned spectrum.
Year
Volume
57
Pages
503-512
Physical description
References
  • [1] W. A. Kahn, Psychological Conditions of Personal Engagement and Disengagement at Work, Academy of Management Journal 33 (1990) 694.
  • [2] W. B. Schaufeli, M. Salanova, V. Gonzalez-Roma, A.B. Bakker, The Measurement of Engagement and Burnout: A two-sample Confirmatory Factor Analytic Approach, Journal of Happiness Studies 3 (2002) 74.
  • [3] M. Armstrong, Zarządzanie wynagrodzeniami, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków (2009) 123.
  • [4] H. Kinowska, Wpływ wybranych czynników strukturalnych na zaangażowanie pracowników, Edukacja Ekonomistów i Menedżerów 2 (2009) 66.
  • [5] M. Juchnowicz, Fenomen zaangażowania pracowników, Edukacja Ekonomistów i Menedżerów 2 (2009) 17.
  • [6] M. Bugdol, Wartości organizacyjne. Szkice z teorii organizacji i zarządzania, Uniwersytet Jagielloński, Kraków (2006) 90-91.
  • [7] H. Kinowska, Wpływ wybranych czynników strukturalnych na zaangażowanie pracowników, Edukacja Ekonomistów i Menedżerów 2 (2009) 68-69.
  • [8] M. Armstrong, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków (2000) 126.
  • [9] M. Juchnowicz, Fenomen zaangażowania pracowników, Edukacja Ekonomistów i Menedżerów 2 (2009) 18-19.
  • [10] M. Armstrong, Zarządzanie wynagrodzeniami, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków (2009) 125.
  • [11] D. Robinson, S. Perryman, S. Hayday. The Drivers of Employee Engagement, IES Research Report, Brighton, Sussex. (2004) 23.
  • [12] S. L. McShane, Organizational Behaviour, McGraw-Hill, New York (2006).
  • [13] K. E. Ayers, Engagement is not Enough. You Need Passionate Employees to Achieve Your Dream, Advantage Media Group, Charleston (2006) 20.
  • [14] D. Croston, Employee Engagement. „The People First” Approach to Building a Business, Moonstone Media, Sydney (2008) 166.
  • [15] M. Juchnowicz, Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcje. Kontrowersje. Aplikacje, PWE, Warszawa (2010) 58-60.
  • [16] W. H. Macey, B. Schneider, The Meaning of Employee Engagement, Industrial and Organizational Psychology 1 (2008) 15.
  • [17] M. Armstrong, Zarządzanie wynagrodzeniami, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków (2009) 43.
  • [18] S. Borkowska, Skuteczne strategie wynagrodzeń – tworzenie i zastosowanie, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa (2012) 22.
  • [19] P. Thompson, Total Reward, Chartered Institute of Personnel and Development, London (2002).
  • [20] M. Juchnowicz, Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcje. Kontrowersje. Aplikacje, PWE, Warszawa (2010) 138.
  • [21] S. Stachowska, Wynagrodzenia w strategicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem, TNOiK, Toruń (2007) 243.
  • [22] S. Borkowska, Skuteczne strategie wynagrodzeń – tworzenie i zastosowanie, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa (2012) 104.
  • [23] M. Armstrong, Employee Reward. People and organizations, Chartered Institute of Personnel and Development, London (2006) 2.
  • [24] S. Stachowska, Wynagrodzenia w strategicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem, TNOiK, Toruń (2007) 248.
  • [25] M. Armstrong, Rewarding Teams, Chartered Institute of Personnel and Development, London (2000) 112-121.
  • [26] M. Armstrong, Employee Reward. People and organizations, Chartered Institute of Personnel and Development, London (2006) 410-418.
  • [27] S. O’Neal, The phenomenon of total rewards, ACA Journal 7 (1998).
  • [28] T. B. Wilson, Total Rewards Strategy, w: Berger L.A., Berger D., The compensation handbook. A state-of-the-art guide to compensation strategy and design, McGraw Hill Professional (2008).
  • [29] M. Juchnowicz, Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcje. Kontrowersje. Aplikacje, PWE, Warszawa (2010) 139.
Document Type
article
Publication order reference
YADDA identifier
bwmeta1.element.psjd-bf2cf99b-bc6b-4c20-a623-f84403ca41ce
Identifiers
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.