PL EN


Preferences help
enabled [disable] Abstract
Number of results
2016 | 57 | 170-178
Article title

Mixed methods for valuation of enterprises – value subjectivism determinants – case study

Content
Title variants
Languages of publication
EN
Abstracts
EN
The article presents multiplicity of aspects and complexity of the notion of enterprises valuation and factors that may distort identification of a fair value. On the basis of a real situation (case study), there was an attempt undertaken within the scope of mixed methods - to verify the hypothesis on existence of factors that enable application of wide subjectivist in estimation of property value. There is a presentation of causes for the contemporary thrust crisis to methodology of enterprises valuation, and a necessity to improve the valuation standard is emphasized.
Year
Volume
57
Pages
170-178
Physical description
Contributors
  • Faculty of Economics and Management, University of Szczecin Al. Papieża Jana Pawła II 22a, 70-453 Szczecin, Poland, irekmic@wp.pl
References
  • [1] Adamkiewicz Z. (2001). Wartość godziwa i jej ustalanie, Rachunkowość issue 9, 2001.
  • [2] Anderson P. L. (2009). Value of Private Businesses in the United States, Business Economics 44, 87-108.
  • [3] Borowiecki R., Czaja J., Jaki A. (2005). Nowe metody szacowania wartości przedsiębiorstw, LIBER, Warszawa.
  • [4] Cornell B. (1999). Metody i narzędzia efektywnej wyceny spółek, LIBER, Warszawa.
  • [5] Damodaran A. (1996). Investment Valuation, Wiley, New York.
  • [6] Fishman J. E., Pratt S. P., Morrison W.J. (2007). Standards of Value: Theory and Applications, John Wiley & Sons, Inc., New York.
  • [7] Fernandez P. (2002). Valuation methods and shareholder value creation, Academic Press, San Diego.
  • [8] Gaughan, P. A. (2004). Measuring Business Interruption Losses, John Wiley & Sons, Inc., New York.
  • [9] Gope A., Ghosh A. (2010). Business Valuation: A Critical Analysis, The Management Accountant 45(1), 15-18.
  • [10] Hitchner J. R. (2003). Financial Valuation, McGraw-Hill.
  • [11] Jaki A. (2008). Wycena i kształtowanie wartości przedsiębiorstwa, Oficyna, Kraków.
  • [12] Knight J. (1998). Value based Management, McGraw-Hill, New York.
  • [13] Machała R. (2009). Zarządzanie finansami i wycena firmy, Oficyna, Wrocław.
  • [14] Mączyńska E. (2005). Wycena przedsiębiorstw, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa.
  • [15] Miciuła I. (2012). Metodyka wyceny wartości przedsiębiorstwa według koncepcji MDR, a kryzys zaufania, The Journal of Management and Finance, 10, 4(2).
  • [16] Miles R.C. (1984). Basis Business Appraisal, John Wiley & Sons, New York.
  • [17] Nahotko S. (1998). Współczesne metody wyceny wartości przedsiębiorstwa, Oficyna, Bydgoszcz.
  • [18] Nita B. (2007). Metody wyceny i kształtowania wartości przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  • [19] Panfil M. (2009). Wycena biznesu w praktyce – metody, przykłady, MT Biznes.
  • [20] Pratt, S., Reilly R.F, Schweihs R.P. (2000). Valuing a Business, McGraw-Hill Professional.
  • [21] Trout R. (2000). Business Valuations, chapter 8 in Measuring Commercial Damages, Gaughan P. ed., Wiley.
  • [22] Wojtaszek H. (2016). Selected aspects of innovative motivation, World Scientific News, 44. 8-12.
  • [23] Voigt J.F. (1990). Unternehmensbewertung und Potentialanalyse, Verlag GmbH, Wiesbaden.
  • [24] Zarzecki D. (1999). Metody wyceny przedsiębiorstw, Fundacja Rozwoju Rachunkowości, Warszawa.
  • [25] Eurostat, http://europa.eu/statistics/ (10.08.2016).
  • [26] Nowa Nota Interpretacyjna Nr 5 – Ogólne Zasady Wyceny Przedsiębiorstw, http://pfsrm.pl/NI_5.pdf
Document Type
article
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.psjd-8665afd5-3cb3-47c0-8526-e32ed6050c94
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.