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2014 | 26 | 103 | 97-105

Article title

Differentiated Diagnostics and Multimodal Therapy of Neuropathic Pain

Authors

Content

Title variants

DE
Differenzierte Diagnostik und multimodale Therapie neuropathischer Schmerzen

Languages of publication

DE DE

Abstracts

EN
Whereas acute pain acts as a warning sign, neuropathic pain loses this protective attribute and develops a self–sustaining chronic course. Almost 33 % of the general population report chronic pain and at least 3,3 % neuropathic pain, in Germany ≤ 5 million people. The prevalence is higher in women and increases with age. Neuropathic pain is defined as a direct consequence of a lesion or disease affecting the somatosensory system either at peripheral or central level. Spontaneously occurring dysesthesias, particularly burning pain and repetitive stimulus–triggered neuralgias such as classical trigeminal neuralgia are typical clinical features. Neuropathic pain is frequently found in patients with radiculopathy, nerve compression syndrome and polyneuropathy. The complex regional pain syndrome (CRPS) is associated with abnormal sudomotor, vasomotor and trophic findings as well as psychosomatic symptoms. Frequent reasons for neuropathic pain of CNS origin are cerebral ischemia and traumatic injuries of the spinal cord with phantom pain. Clinical examination, including accurate sensory examination and Quantitative sensory testing (QST), is the basis of pain diagnosis and therapy. It is important to distinguish neuropathic pain from other chronic pain syndromes: Multimodal therapy differs from treatment of nociceptive pain (for example, in most cases of arthropathy), when the nervous system is intact. Drugs of choice are antidepressants and antiepileptics with analgesic properties.

Year

Volume

26

Issue

103

Pages

97-105

Physical description

Contributors

  • Former Head of the Department of Neurology, St. Josef–Krankenhaus Zell–Mosel, Germany

References

  • 1. Wasner, G et al: Diagnostik neuropathischer Schmerzen. In: Leitlinien für Diagnostik und Therapie in der Neurologie (Hrsg. Kommission der DGN: Diener HC, Weimar C et. al), 5. Auflage Thieme, Stuttgart und New York 2012: 761–770
  • 2. Baron R et al: Pharmakologische nicht interventionelle Therapie chronisch neuropathischer Schmerzen. In : Leitlinien für Diagnostik und Therapie in der Neurologie (Hrsg. Kommission der DGN: Diener HC, Weimar C et. al), 5. Auflage Thieme, Stuttgart und New York 2012:771–783
  • 3. DFNS http://www.neuro.med.tu–muenchen.de/ dfns/uns/portrait.html (abgerufen am 17.11.2014)
  • 4. Haanpää M et al: NeuPSIG guidelines on neuropathic pain assessment. Pain 2011; 152:14–27
  • 5. Bouhassira D et al: Prevalence of chronic pain with neuropathic characteristics in the general population. Pain 2008;136: 380–387
  • 6. Häuser W et al: Prävalenz chronischer Schmerzen in Deutschland. Befragung einer repräsentativen Bevölkerungsstichprobe. Schmerz 2013; 27:46–55
  • 7. Yamashita T et al: Prevalence of neuropathic pain in cases with chronic pain related to spinal disorders. J Orthop Sci. 2014; 19:15–214
  • 8. Treede RD et al: Neuropathic pain: redefinition and a grading system for clinical and research purposes. Neurology 2008; 70:1630–1635
  • 9. Masuhr KF, Masuhr F, Neumann M: Duale Reihe Neurologie. 7. Auflage. Thieme, Stuttgart 2013:432–482
  • 10. Bingel U, Hagenacker T, Schäfers, M: Akuter und chronischer Schmerz. In: Therapie und Verlauf neurologischer Krankheiten (Hrsg. Brandt T, Diener HC, Gerloff C) 6. Aufl. Kohlhammer, Stuttgart 2012: 97–109.
  • 11. Misery L et al: Neuropathic pruritus. Nat Rev Neurol 2014; 10:408–416
  • 12. Masuhr KF: Der neuropathische Schmerz. Niedergel. Arzt 2014;12:47–50
  • 13. Masuhr KF: Zur Entdeckung der Phytansäure–speicherkrankheit (Refsum–Kahlke–Krankheit). Akt Neurol 2013;40:8
  • 14. Baron R et al: Diagnostik und Therapie komplexer regionaler Schmerzsyndrome (CRPS). In: Leitlinien für Diagnostik und Therapie in der Neurologie (Hrsg. Kommission der DGN: Diener HC, Weimar C et. al), 5. Auflage Thieme, Stuttgart und New York 2012:784–795
  • 15. Kastrup, O et al: Diagnostik und Therapie der chronischen Ulnarisneuropathie am Ellenbogen. In: Leitlinien für Diagnostik und Therapie in der Neurologie (Hrsg. Kommission der DGN: Diener HC, Weimar C et. al),5. Auflage Thieme, Stuttgart und New York 2012: 615–619
  • 16. Kütemeyer M, Masuhr KF: Körperliche Empfindungen als Leitfaden der Diagnostik in der Psychiatrie, Neurologie und Psychosomatik. Ärztl Psychother 2013; 8: 229–237

Document Type

article

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.psjd-59ccc891-231a-4766-b3fa-8f39a0cf343d
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