Full-text resources of PSJD and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferences help
enabled [disable] Abstract
Number of results
2016 | 57 | 367-376

Article title

The role of remuneration in building employee engagement

Content

Title variants

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
The aim of the herein paper is to present the issues concerning the significance of remuneration in building the employee engagement with a particular emphasis on the complex approach to rewarding the employees. The article presents an overview of the literature analysis within the aforementioned spectrum.

Year

Volume

57

Pages

367-376

Physical description

Contributors

  • Department of Organization and Management, Faculty of Economic Sciences, University of Warmia and Mazury in Olsztyn, Poland

References

  • [1] W. A. Kahn, Psychological Conditions of Personal Engagement and Disengagement at Work, Academy of Management Journal 33 (1990) 694.
  • [2] W. B. Schaufeli, M. Salanova, V. Gonzalez-Roma, A.B. Bakker, The Measurement of Engagement and Burnout: A two-sample Confirmatory Factor Analytic Approach, Journal of Happiness Studies 3 (2002) 74.
  • [3] M. Armstrong, Zarządzanie wynagrodzeniami, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków (2009) 123.
  • [4] H. Kinowska, Wpływ wybranych czynników strukturalnych na zaangażowanie pracowników, Edukacja Ekonomistów i Menedżerów 2 (2009) 66.
  • [5] M. Juchnowicz, Fenomen zaangażowania pracowników, Edukacja Ekonomistów i Menedżerów 2 (2009) 17.
  • [6] M. Bugdol, Wartości organizacyjne. Szkice z teorii organizacji i zarządzania, Uniwersytet Jagielloński, Kraków (2006) 90-91.
  • [7] H. Kinowska, Wpływ wybranych czynników strukturalnych na zaangażowanie pracowników, Edukacja Ekonomistów i Menedżerów 2 (2009) 68-69.
  • [8] M. Armstrong, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków (2000) 126.
  • [9] M. Juchnowicz, Fenomen zaangażowania pracowników, Edukacja Ekonomistów i Menedżerów 2 (2009) 18-19.
  • [10] M. Armstrong, Zarządzanie wynagrodzeniami, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków (2009) 125.
  • [11] D. Robinson, S. Perryman, S. Hayday. The Drivers of Employee Engagement, IES Research Report, Brighton, Sussex. (2004) 23.
  • [12] S. L. McShane, Organizational Behaviour, McGraw-Hill, New York (2006).
  • [13] K. E. Ayers, Engagement is not Enough. You Need Passionate Employees to Achieve Your Dream, Advantage Media Group, Charleston (2006) 20.
  • [14] D. Croston, Employee Engagement. „The People First” Approach to Building a Business, Moonstone Media, Sydney (2008) 166.
  • [15] M. Juchnowicz, Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcje. Kontrowersje. Aplikacje, PWE, Warszawa (2010) 58-60.
  • [16] W. H. Macey, B. Schneider, The Meaning of Employee Engagement, Industrial and Organizational Psychology 1 (2008) 15.
  • [17] M. Armstrong, Zarządzanie wynagrodzeniami, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków (2009) 43.
  • [18] S. Borkowska, Skuteczne strategie wynagrodzeń – tworzenie i zastosowanie, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa (2012) 22.
  • [19] P. Thompson, Total Reward, Chartered Institute of Personnel and Development, London (2002).
  • [20] M. Juchnowicz, Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcje. Kontrowersje. Aplikacje, PWE, Warszawa (2010) 138.
  • [21] S. Stachowska, Wynagrodzenia w strategicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem, TNOiK, Toruń (2007) 243.
  • [22] S. Borkowska, Skuteczne strategie wynagrodzeń – tworzenie i zastosowanie, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa (2012) 104.
  • [23] M. Armstrong, Employee Reward. People and organizations, Chartered Institute of Personnel and Development, London (2006) 2.
  • [24] S. Stachowska, Wynagrodzenia w strategicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem, TNOiK, Toruń (2007) 248.
  • [25] M. Armstrong, Rewarding Teams, Chartered Institute of Personnel and Development, London (2000) 112-121.
  • [26] M. Armstrong, Employee Reward. People and organizations, Chartered Institute of Personnel and Development, London (2006) 410-418.
  • [27] S. O’Neal, The phenomenon of total rewards, ACA Journal 7 (1998).
  • [28] T. B. Wilson, Total Rewards Strategy, w: Berger L.A., Berger D., The compensation handbook. A state-of-the-art guide to compensation strategy and design, McGraw Hill Professional (2008).
  • [29] M. Juchnowicz, Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcje. Kontrowersje. Aplikacje, PWE, Warszawa (2010) 139.

Document Type

article

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.psjd-3de80de4-5637-488a-a36a-652c46cd1cb4
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.