PL EN


Preferences help
enabled [disable] Abstract
Number of results
2013 | 6 | 209-219
Article title

OCENIANIE W SZKOLE – TRUD I ODPOWIEDZIALNOŚĆ

Content
Title variants
Languages of publication
PL EN
Abstracts
PL
Ocenianie uczniów wydaje się jednym z najtrudniejszych, o ile nie najtrudniej- szym zadaniem stojącym przed każdym nauczycielem. Wymaga ono nie tylko przygotowania teoretycznego, ale również doświadczenia. Każdy, kto choć raz miał okazję oceniać pracę grupy uczniów, z pewnością napotkał liczne dylema- ty. W poniższym opracowaniu przedstawiono oraz omówiono kilka przykładów. Wybrane problemy nie stanowią jednak zbioru zamkniętego, lecz są jedynie kroplą w morzu spotykanych dylematów. Stanowią wszakże esencję tego, nad czym powinien się pochylić każdy pedagog.
EN
The assessment of students seems to be one of the most difficult (if not the most difficult) tasks that every teacher has to deal with. It requires not only theoretical preparation, but also experience. Anyone, who has ever had the opportunity to assess the work of a group of stu- dents, surely encountered a number of dilemmas. The following paper presents and discusses several examples. However, these problems do not constitute a closed group, but they are only a drop in the ocean of common dilemmas. After all, they are the essence of what every teacher should consider and think about.
Keywords
EN
Contributors
References
  • 1. Cross K. P., Angelo T. A., Classroom assessment techniques: A handbook for faculty, Ann Arbor 1988. 2. Daniel L. G., King D. A., Knowledge and use of testing and measurement literacy of elementary and secondary teachers, „Journal of Educational Research” 1998, No. 91 (9). 3. Eisner E., What really counts in schools, „Educational Leadership” 1991, No. 49 (5). Natriello G.,The impact of evaluation processes on students, „Educational Psychologist” 1987, No. 22 (2). 4. Ornstein A. C., Cienkus R., Evaluation of students: A practitioner's perspective, „The High School Journal” 1995, No. 79 (1). 5. Wiggins G., Assessing student performance: Exploring the purpose and limits of testing, San Francisco 1993. 6. Wilson R., Assessing students in classroom and schools, Toronto 1996.
Document Type
article
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.psjd-3bf69e01-b815-4159-ac5c-7bcf55f4c49a
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.